Thursday

Episod 08

1:54 PM Rabu 4 November 2009 adalah waktu hari dan tarikh terakhir aku menerima sms daripada Aidil. Lepas tuh sepatah haram pun dah takda dia reply or call or ape2 jelah. Mungkin Zaim dah bagi tau? Mungkin. Mungkin jugak dia menyampah kat aku aka dia peduli hape sama aku. Betul jugak. Semua kemungkinan bermain dalam kepala hotak. Aidil penah cakap bile org tak reply msg people akan wat judgment dan assumption sendiri termasuk bab2 negetive. Well am doing the same thing rite now. Adakah aku sendiri sepatutnya berterus terang pulak dengan Aidil? No man!!

Ego aku yg aku dah banyak kali adjust nie biarlah dia setting baek punye mcm skrg nie la. Aku dah tak mau. Cinta ini hanya mengelisahkan dan membodohkan aku. Korang kalo sape2 nak involve dgn benda2 mcm nie, nasihat abang yang budiman ni..ermm..lupakan dan hentikan jelah. Sakitnya tuh tak boleh dibayangkan.

Deman belum baik lagi. Kepala masih berat. Tekak sakit nak mampus. Sebab aku kene dalam sekaligus. Semua dtg mcm panah petir terus tepat kene kat jantung.

Mengenang kata2 Zaim ada benarnya. Aku hanya suka. Dan tak elok memaksa cinta orang yang tak suka kita. Alangkah indahnya kalo kita nie semua dapat cinta sejati. Aidil perlukan cinta sejati dari Zaim. Aku pulak terhegeh hegeh nak kat Aidil. Kalau Aidil dapat tau, dah sah2 kene bahan 18 tahun nie. Bayangkan nama penuh Aidil pun aku tak tau, ada hati nak suka kat dia. Pikir2 balik lawak antarabangsa pun ada gak. Tapi betul. Aidil satu2 nya lelaki yg boleh buat aku gigil sepanjang hidup aku. Aku mengigil mase jumpe dia. Aku menggigil mase cakap ngan dia. Hati aku jadi laju bila ingat dan pikir pasal dia. Kuatnya ko Aidil. Padahal badan kecik aje.

*******

Kenapalah dia tak reply msg aku. Perlu ker aku call dia? Perluke aku hantar sms lagi. Aku nak diam ja. Tapi setan dalam hati cakap selamba lah. Kalau lah aku call dan dia tak angkat? Kalaula aku call dan dia ckp aku taknak cakap ngan ko. Aku pun segan nak tanye kat Zaim ape citer Aidil. Sebab mase malam pengakuan ngan Zaim tuh aku dah cakap yg aku nak stop. Ada juga ayat2 Zaim yg aku boleh tangkap sebagai kecewa especially bila dia ckp pasal ada org penah cakap ngan dia pasal penangan kawan baik. Ermm..

Skrg nie selain daripada blog nie aku mintak tolong denganNya terutamanya. Tiap2 hari waktu doa aku ckp aku nak lupakan semuanya. Aku mintak diberi petunjuk. Andai ada jalan yang terbaik dan lain utk aku teruskan.

Aidil andai ko tahu betapa hancurnya hati ini apabila aku hanya menjadi sekeping nota bagi ko. Hampanya perasaan setiap kali ko meluahkan perasaan pada Zaim. Patahnya hati setiap kali rindu dan sayang ko ungkapkan melalui aku.

Aku nak tamatkan episod cerita ini lagi 2 episod. Supaya semuanya lenyap dan kembali normal. Menunaikan janji aku utk Zaim dan demi kebahagian Aidil..

No comments:

Post a Comment