Sunday

Episod 02

Lepak ngan Zaim. Saje sembang2 sebut2 juga pasal Aidil. Nak bagitau perkara sebenar? Mungkin tidak!. Zaim ckp dia dah start menyukai Aidil. Cuma taknak bagi harapan. Dia ckp Aidil pun ada bagi hint2 kat dia. Aku terfikir, betul lah. Cinta telah di takdirkan utk diaorg. Sebagai kawan aku kene fully support apa saja tindakan diaorg bukan tambah complicated. Aku sebenarnya sedang support Zaim supaya terima Aidil. So apa kejadahnya aku nak lebih2 ni. Susahnya hidup. Kenapa Tuhan kasi aku dugaan berat mcm ni.

Zaim ada citer. Dia memang suke Aidil. Tapi belum nak serius. Nak kwn dulu sedangkan Aidil citer kat aku dia takut kwn lama2 nanti xjadi. Zaim ckp kan best kalo Aidil dan dia dlm open relationship. Couple tapi bebas main ngan orang lain. Haha. Terkejut jugak aku dgn ckp mcm tuh. Sayang betul Aidil dah suke sangat kat ko. Aku harap satu hari nanti ko hargai cinta Aidil tuh Zaim.

Citer aku tolak ke tepi lah. Zaim dan aku cuba kaitankan balik citer lama aku dgn sorang mamat tuh. Dia suke aku giler2 tapi aku xdpt terimanya sebab aku tak tertarik ngan dia. Suka dia as kawan ja. Zaim ckp itu feeling dia skrg. Bile bab2 nak borak, bab2 nak manja2, nak jadi lover dia terima Aidil. Aidil the perfect lover Zaim cakap. Tapi bab2 seks dia xder nafsu langsung dgn Aidil. Aku? No comment. Sebab aku dah masuk fasa lain kot. Cinta itu lagi penting. Lebih dari segala galanya. Cuma Tuhan tidak menjadikan cinta itu untuk aku.

Zaim jugak sempat citer. Aidil ada tipu bab2 diri dia. Tapi dia dah declare kat Zaim. Aidil bukan nama sebenar dia. Tapi banyak org panggil dia Aidil. Umur dia bukan 25 tahun, umur dia 31 tahun. Dia bukan keje ngan company ABC buat logistic, dia keje ngan government kat Putrajaya. Rase mcm kene sepak je aku rase. Tapi kisah kah dia pasal aku? Jawapannya tidak!.


*******

SMS Fitri kepada Aidil
10:04 pm
If there anythg tht u want to tell me?
10:05 pm
No idea..y?


10:07 pm
sure or not?
10:12 pm
Other than that im so much into Zaim now, nope.

10:13 pm
Ok then.
10:15 pm
We r not gettin anywhere if u keep go on with this mind game don’t u think?

10:19 pm
Me? Lets focus.
10:20 pm
Go on..

10:25 pm
Mind game? I guess u more expert. Just asking is thr anything u would like to tell. Answered. Accepted.
10:31 pm
R we still talking about him or r we not? Im very true to him, mayb not to others..

10:32 pm
Accepted. Thank you. ;)
10:34 pm
I shud double check wif him regarding this, shudnt i?

10:39 pm
I don’t hv right. U damn true. Ok surrender.
10:59 pm
Glad that we r on the same page..

11:07 pm
Yup. Glad oso dpt lesson br. Jujur dan ikhlas pada org yg kita syg. Dah dpt conclusion. =)
11:08 pm
Amboi, sindir nmpk?
11:11 pm
Eh mana ada la. Ikhlas tu dari hati. Xyah pening2 la der. Xda benda la. Janji happy. =)


*******

No comments:

Post a Comment